A webshop marketing működése és lehetőségek ezen belül

Jól kitűzött célok, és ehhez kötődő hirdetési felületek, e célokhoz igazodó hirdetési kampányok, mérhető eredmények, valamint folyamatos, adatvezérelt optimalizálás. Ezek összessége adja a webshop marketing erejét.

A marketing stratégia webáruházanként eltérő lehet, ezért első körben mindenki esetében felmérjük, milyen módon és hol érdemes az érintett webáruházat hirdetni. Erre építjük fel a kampányokat és a hirdetéseket. A webshop marketing felépítésének többféle útja lehet. Először is kiemelendő a Google Shopping hirdetés, ami még az ads hirdetéseket is megelőzi, oly módon, hogy képes a termék megjelenítésére képekkel, ábrákkal, lényegi információkkal a Google találati listájának élén, tehát a látványra fókuszál.

A webshop marketinget Intelligens Shopping kampánnyal is felhúzhatjuk, amely optimálisan felhasználja a normál Shopping-kampány pozitívumait, és egyszerűbbé teszi a kampánykezelést, bővíti az elérést. Képes megjelenni keresési hálózaton, Display hálózaton, Youtube-on, és a Gmailben is. A webshop marketingnek szerves tagja a keresőoptimalizálás is, mely a releváns kulcsszavakra fókuszál, hogy azok által előre juttassa a webshopot a Google találati listáján, ez tartós esetben nagy organikus forgalmat tud generálni.

A keresőoptimalizálás a technikai beállítások optimalizálása, a kulcsszókutatás, a konkurensek kulcsszóelemzése, és a linképítés minőségi módon. A webshop marketing ezenkívül felépülhet a Facebookon való megjelenés által is. Az ott közzétett megjelenés és termékkatalógus döntő szerepet képez egy webáruház sikeréhez, mivel a katalógus egy gyűjtemény formájában jeleníti meg a terméket, információkkal együtt. Ezt a termékkatalógust bárhol felhasználhatjuk a Facebookon belül, és erre építhetünk különböző kampányokat ezen a platformon is.